Frequently Asked Questions

Hoe registreer ik mijzelf?
Door te klikken op de link Registreren in het hoofdmenu. Hier dient u alle verplichte velden in te vullen. Indien u akkoord gaat met de voorwaarden voor gebruik van de site zoekbon.nl vinkt u het betreffende vakje aan. Als U bevestigt krijgt u van Zoekbon.nl een wachtwoord per e-mail opgestuurd. Hiermee kunt u inloggen en van de site gebruik maken. Alle registraties vallen onder onze Privacy Statement. Dit is geheel gratis. Indien u uw registratie wilt annuleren stuur dan uw verzoek naar info@zoekbon.nl

Hoe log ik in?
Door Inloggen te kiezen in het hoofdmenu of willekeurige pagina op de site. In het vakje gebruikersnaam vult u uw e-mailadres in, gevolgd met het van ons verkregen wachtwoord. Dit wachtwoord kunt u in een volgend bezoek wijzigen in een zelf verzonnen wachtwoord door Mijn gegevens te kiezen in het hoofdmenu. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
U kunt tijdens het inloggen aangeven een herinnering van uw persoonlijke wachtwoord te laten verzenden naar uw e-mail adres.

Ik weet zeker dat de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord juist zijn, waarom kan ik niet inloggen?
Indien u tijdens het inloggen drie maal een verkeerde combinatie heeft ingevoerd wordt een pauze ingelast van 5 minuten. Tevens kan door onrechtmatig gebruik van de site Zoekbon de toegang tot de site zijn ontzegd. Uw account is dan geblokkeerd. Lees meer hierover in onze Voorwaarden.

Hoe kan ik een ticket op zoeken?
Door op de link Zoeken in het hoofdmenu te klikken. Invoer van alle gevraagde gegevens (plaats, straat, datum en tijd) resulteert in een aantal beschikbare tickets.
Komt een gewenst ticket voor in onze database dan kunt u via de link 'Reserveren' het ticket vastleggen. Mocht er geen gewenst resultaat getoond worden dan kunt u via de link 'Zoekopdracht'  een ticket plaatsen in onze database. Deze service is geheel gratis! Voor het plaatsen van een zoekopdracht of het reserveren van een ticket dient u eerst hier in te loggen.

Hoe kan ik een ticket aankopen?
Indien U een ticket in de database heeft gevonden drukt u op de knop ‘Reserveren’ om uw aankoop te bevestigen. Hiervoor dient u wel eerste hier in te loggen. De reservatie kunt u volgen in Overzicht.
De aanbieder zal direct op de hoogte worden gesteld van uw interesse. Indien wij de ticket van de aanbieder hebben ontvangen zullen wij u vervolgens berichten. Alle tickets worden verkocht voor een vast bedrag van 10,- Euro. Na betaling wordt uw aankoop z.s.m. naar u verzonden.

Hoe kan ik mijn reserveringen en opdrachten volgen?
Iedere geregistreerde gebruiker krijgt van ons een mogelijkheid alle persoonlijke gegevens en geplaatste opdrachten te volgen in Overzicht. Hiervoor dient u wel ingelogd te zijn!
Hier kunt u de status volgen van de door u aangeboden, gezochte of in behandeling zijnde tickets.

Hoe plaats ik een zoekopdracht?
Het plaatsen van een zoekopdracht kan via de link Zoeken in het hoofdmenu.
Hiervoor dient u ingelogd te zijn! Als u alle gegevens heeft ingevoerd (verplicht) en uw opdracht heeft bevestigd wordt uw opdracht gelijk geregistreerd in onze database. Deze dienst is geheel gratis! Alle zoekvragen vindt u direct terug in Overzicht. Uw zoekopdracht blijft 8 weken in onze database geregistreerd. Daarna wordt deze automatisch verwijderd.

Hoe kan ik contact opnemen met de aanbieder of zoeker van een ticket?
Direct contact tussen zoeker en aanbieder is niet mogelijk. 
Zoekbon heeft gekozen voor een controleerservice om misbruik en fraude met valse parkeerkaartjes te voorkomen. Helaas bestaan sinds 2002 programma's op internet die het mogelijk maken om valse parkeerkaartjes te maken en uit te printen. Om ergenis en gehannes achteraf (om uw geld terug te vorderen) te voorkomen biedt Zoekbon deze service aan. Wel zo veilig en u weet zeker dat u een parkeerticket of -kaartje ontvangt die u kunt gebruiken. 

Hoe kan ik een ticket te koop aanbieden?
Door op de link Aanbieden te klikken in het hoofdmenu. Invoeren van de gevraagde gegevens (plaats, straat, datum, tijd v/a en tijd tot). Gegevensinvoer is verplicht in alle velden. Indien uw ingevoerde ticket overeenkomt met een ticket met de status ‘gezocht’ in onze database zal een e-mail notificatie uitgaan naar de betreffende gebruiker(s). Voor het aanbieden van tickets zijn geen kosten verbonden! U ontvangt voor elk verkochte ticket een vaste vergoeding van 4,00 Euro. Wellicht voor u dus gratis parkeren! Uw aanbod blijft 8 weken in onze database geregistreerd. Daarna wordt deze automatisch verwijderd.

Hoe kan ik aangekochte tickets veilig betalen?
Indien u van Zoekbon.nl per e-mail bericht heeft gekregen dat u kunt betalen voor uw aangekochte parkeerticket dan maakt u de vaste vergoeding van 10,00 Euro middels overschrijving over per bank. Indien de betaling is ontvangen zal het betreffende parkeerticket naar u worden verzonden.

Hoe ontvang ik mijn geld voor een aangeboden en verkocht parkeerticket?
Indien betaling van de koper is ontvangen zal een week na ontvangst van de parkeerticket door koper een betaling van 4,00 Euro richting de verkoper plaatsvinden naar het bij ons geregistreerde bankrekeningnummer.

Hoe en naar wie kan ik mijn parkeerticket opsturen?
Indien u van ons bericht heeft gekregen dat uw parkeerticket is gereserveerd/verkocht stuurt u dan uw ticket naar Zoekbon. U kunt zelf kiezen hoe u uw verzending verstuurt.

Ik ben ontevreden over mijn aankoop, wat nu?
Medewerkers van Zoekbon.nl controleren uw aankoop altijd voor verzending op de juistheid van de gegevens op het parkeerticket aan de hand van uw geregistreerde zoekopdracht. Indien een ticket niet overeenkomt met de zoekopdracht dan wordt de reservatie/aankoop niet naar u verzonden. U ontvangt dus geen onjuiste of onbruikbare exemplaren. Mocht deze situatie zich onverhoopt toch hebben voorgedaan, neemt u dan even contact op met Zoekbon.

Ik heb het ticket nooit of niet in goede orde ontvangen, wat nu?
Indien, door welke oorzaak dan ook, uw ticket onverhoopt is zoekgeraakt of ‘onbruikbaar’ is in de ruimste zin van het woord, is Zoekbon.nl of de aan haar gelieerde ondernemingen daar nimmer aansprakelijk voor. U dient zelf de afweging te maken om uw tickets te verzenden via Standaard verzending via TPG Post of via een aangetekende zending. Lees meer hierover in onze voorwaarden.

Wat doen jullie met mijn gegevens?
Hiervoor verwijzen wij u naar onze Privacy Statement.

Hoe lang bewaren jullie gegevens van afgehandelde opdrachten?
Indien een opdracht volledig is afgerond krijgt het de status ‘OK’. Indien een ticket deze status heeft verworven zal deze kortstondig, echter niet langer dan 1 week, getoond worden in uw persoonlijk overzicht. Zie ook onze Privacy Statement.

Hoe kan ik met Zoekbon contact opnemen?
Indien u na het lezen van deze rubriek nog vragen heeft over het functioneren van de site Zoekbon.nl dan kunt u via de link informatie contact met ons opnemen. Stel uw vraag kort en bondig en wij zullen zo spoedig mogelijk uw vraag in behandeling nemen.

Hoe kan ik adverteren op jullie site?
Hiervoor kunt u contact opnemen met de webmaster van deze site via deze link adverteren.

Tot en met gisteren al 5.652.122 Paginaweergaves!
Doe mee met het succes en registreer uw parkeerticket op Zoekbon.nl

U bent niet ingelogd!
Klik hier om in te loggen.
Bezoekers online:
Gebruikers: 0
Gasten: 8